Krok, ktorý oceňujú aj Slováci: Lidl sa rozhodol pre ďalšiu významnú zmenu!

Schránka.

Zdroj: Getty Images

#Aj teba obťažujú desiatky rôznych letákov, ktoré pravidelne nájdeš v schránke? Možno sa pýtaš, či ich vôbec niekto číta. Priblížime ti, prečo si myslíme, že ich doba by sa mala chýliť ku koncu.

Súčasný svet si už pýta iné riešenie

Plná schránka letákov alebo rozhádzané reklamné letáky vo vchode paneláka – stretli sme sa s tým naozaj všetci. Mnoho Slovákov to vie poriadne nahnevať a letáky bez váhania vyhodia do koša. Dôvod? Absolútne ich nezaujímajú a nečítajú ich, sú tak úplne zbytočné. Azda aspoň skončia v smetnej nádobe určenej na papier.

Samozrejme, nájdu sa aj ľudia, ktorí si daný leták zoberú, pozrú a dokonca v ňom objavia niečo, čo si nakoniec kúpia. 21. storočie je však výrazne spojené s ochranou životného prostredia. Aj to je hlavný dôvod, prečo by mali zlaté časy reklamných letákov raz a navždy skončiť a plynulo prejsť do elektronickej podoby. Tá prináša oveľa väčšie výhody.

Lidl ušetrí ďalších 200 ton

Uvedomil si si, kedy si naposledy videl v schránke reklamný leták známeho reťazca Lidl? Bolo to poriadne dávno. Všetko sa začalo postupnými krokmi v roku 2018, keď vďaka prechodu z rozmeru A3 na A4 klesla ročná spotreba papiera na výrobu letákov o viac ako 1 500 ton. Už o rok nato sa diskont rozhodol pre ešte výraznejšiu zmenu – zrušenie distribúcie akčných letákov v tretine regiónov s celkovou úsporou ďalších 850 ton.

Potom nasledovalo rozhodnutie, aké na Slovensku nemá obdobu. Lidl úplne zrušil distribúciu letákov do domácností po celej krajine. Reklamný leták tak nájdete v online forme na internete a v predajniach, kde si ho môžete bezplatne vziať. Občas býva aj ako príloha v rôznych denníkoch. To však nie je všetko. Najnovšia zmena spočíva v zmenšení formátu letáka. Výsledok? Ušetrí sa o 200 ton papiera viac.

Tento týždeň sme si pre vás pripravili aj v našom online shope novú ponuku produktov za ešte výhodnejšie ceny 😍 👉…

Posted by Lidl Slovensko on Monday, June 20, 2022

Úspora papiera, ktorá má obrovský význam

Na základe postupných krokov spotrebuje Lidl o takmer 4 500 ton papiera menej na ročnej báze. Zdá sa to ako obyčajné číslo, ale v skutočnosti ide približne o 80 000 dospelých stromov, ktoré dokážu denne vyprodukovať objem kyslíka pre 3,5 milióna ľudí. To je ďalší významný faktor, ktorý by mal motivovať nielen konkurenčné reťazce, ale akékoľvek spoločnosti. Ocenia to aj samotní zákazníci.

„Máme iba jednu planétu a žiaden plán B. Prírodné zdroje spotrebúvame čoraz rýchlejšie a aj k používaniu tých obnoviteľných musíme pristupovať zodpovedne. Ľudstvo sa dostalo do stavu, keď už nie je čas ďalej diskutovať o riešeniach. Momentálne je nevyhnutné konať a prijímať skutočne zásadné rozhodnutia. Verím, že nás pri redukcii letákov budú nasledovať aj ďalšie firmy, pretože fungovať sa dá aj oveľa ekologickejšie než doteraz,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika, zodpovedný za rezort nákupu a marketingu.

Väčší zásah na internete

Letáky v schránkach často prehliadneme a nevenujeme im pozornosť. Pritom na internete môže mať reklama oveľa silnejší zásah a vplyv na čitateľov, a to nielen medzi mladšou, ale aj staršou generáciou. Až 87 percent Slovákov používa sociálne siete každý deň a v priemere na nich strávia až 183 minút. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti AMI Digital Index.

Denne si ich prezerá 97 percent mladých vo veku 15 až 29 rokov. U starších ľudí nad 60 rokov je to približne 74 percent. Tieto štatistiky iba zvyšujú šancu na to, že v online podobe majú aj reklamné letáky oveľa väčší potenciál osloviť ľudí. Tak prečo to neskúsiť?

Slováci sa vyjadrili jasne

Na ešte lepšie pochopenie zákazníka sa ich Lidl snažil osloviť anketou na Facebooku. Až 86 % z celkového počtu 14 200 hlasujúcich sa vyjadrilo v prospech online verzie reklamného letáka. Aj preto svoje akčné ponuky pravidelne predstavuje na svojej webovej stránke, v profiloch na sociálnych sieťach, aplikáciách či v elektronických newsletteroch. A nepotrebuje pritom žiadne letáky v schránkach.

POZRIEŤ SI ONLINE LETÁK LIDLA

Lidl.
Zdroj: Lidl

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Hashtag.sk/Advertoriál
Odporúčame