Fenomén menom Martin Garrix: Za úspechom stoja roky driny, tvoriť začal už ako osemročný

Martin Garrix (foto: RCA Records)

#Martin Garrix je na svetovej scéne elektronickej hudby známy nejeden piatok a to aj napriek jeho nízkemu veku. Okrem hitov, ktoré pravidelne servíruje a headlinovania festivalov jeho fanúšikovia nadšene sledujú prípravy na rôzne shows, keďže sa so zábermi zo zákulisia Garrix rád delí. Ľudia sa tak dozvedia, koľko námahy (ale aj zábavy) stojí napríklad za realizáciou jedného setu. Aj to z neho robí jedného z najzaujímavejších mien súčasnej elektronickej hudby.

Hudbe sa začal venovať už ako osemročný

Je potrebné podotknúť, že Martin Garrix sa hudbe začal venovať veľmi skoro. Len 22-ročný DJ, ktorého pravé meno je Martijn Garritsen, sa narodil v Amstelveene na severe Holandska. Už ako dieťa sa zamiloval do elektronickej hudby. Keď mal osem rokov, snažil sa vytvoriť svoj prvý track.

Sám seba nazval DJ MARTY a v roku 2009 sa vydal do prvého klubu, aby v ňom mohol niečo zahrať. Dali mu šancu a tak sa po prvýkrát pred publikom objavil ako trinásťročný. V dvanástich sa pokúsil vydať svoju hudbu. V tom čase s ním však nechcelo podpísať zmluvu žiadne hudobné vydavateľstvo. Dôvodom bol jeho príliš nízky vek.

„Pre hudobného producenta je to naozaj frustrujúce,“ hovorí Martin v Life Lessons. „Keď si však vypočujem tú hudbu, ktorú som im posielal, nečudujem sa, že sa mi nikdy neozvali. Cítil som sa vtedy zle, prestal som tvoriť hudbu, no vydržalo mi to asi dva týždne.“ Podľa neho je kľúčom k úspechu najmä tvrdá práca a ľudia by si mali uvedomiť, že neúspech ich posúva čoraz ďalej. 

View this post on Instagram

🔥

A post shared by Martin Garrix (@martingarrix) on

Cesta do Spinnin‘ Records bola kľukatá

Počas detstva bol jeho veľkým vzorom najmä Tiësto, ktorý ho uchvátil už v roku 2004, keď svojím setom otvoril ceremoniál Olympijských hier v  Aténach. Keďže sa nevedel dostať do žiadneho vydavateľstva, vyskúšal Ghost Producing – platformu, kde milióny začínajúcich DJ-ov anonymne uverejňujú svoje piesne.

Jeho produkciu si všimlo jedno z najznámejších holandských hudobných vydavateľstiev a to Spinnin´ Records. V roku 2012 s nimi podpísal zmluvu a jeho obrovský sen sa stal skutočnosťou. Vtedy len šestnásťročný chalan robil remixy populárnych songov, vďaka čomu si ho začínalo všímať čoraz viac a viac ľudí. Spinnin´ Records dostal tohto talentovaného producenta na výslnie, za čo mu mnoho jeho fanúšikov doteraz ďakuje.

Martin Garrix (foto: RCA Records)

Animals spôsobil šialenstvo

V roku 2013 sa išiel zabaviť na Ultra Music Festival v Miami, kde spoznal množstvo zaujímavých osobností. Potom ho začal na sociálnych sieťach sledovať Tiësto, ktorému sa zapáčili jeho songy, najmä Torrent. Ten mu ponúkol spoluprácu a zobral ho pod svoje ochranné krídla – podpísal s ním zmluvu. Pre vtedy šestnásťročného tínedžera to bolo ako sen.

Niekto, koho obdivoval už ako dieťa, sa s ním rozhodol nahrať pieseň. V tom istom roku začal spolupracovať s firmou SB Projects, vďaka ktorej sa mu podarilo vydať song Animals – čo mu priniesol neslýchanú slávu. Stalo sa tak presne 20. mája 2013, kedy tento svetoznámy track vyšiel. Mladá rastúca hviezda sa dostala do povedomia obrovského množstva hudobných vydavateľstiev či preslávených rádií a pieseň Animals získala čestnú prvú priečku na Beatporte. Sedemnásťročný Garrix sa vďaka tomu stal najmladším DJ-om, ktorý zažil takú nevídanú slávu.

View this post on Instagram

Ready

A post shared by Martin Garrix (@martingarrix) on

Nenávisť ako inšpirácia

Martin si bol vedomý toho, že pokiaľ si má udržať prvenstvo v rádiách zameraných prevažne na pop, musí začať spolupracovať so známymi spevákmi. Medzi prvými bol napríklad Usher, ďalej to boli Dua Lipa či Bebe Rexha. K vytvoreniu songu Don’t Look Down, kde mu vokály naspieval Usher, mu inšpiráciu ponúkli hejteri, s ktorými sa denno – denne stretáva na internete. Spolupráca mu priniesla zaslúžené ovocie a z piesne sa stal ozajstný hit, ktorý má dnes takmer 125 miliónov zhliadnutí na Youtube.

View this post on Instagram

Sand everywhere

A post shared by Martin Garrix (@martingarrix) on

Založenie vlastného vydavateľstva

Po skončení nahrávacej zmluvy so Spinnin´ Recors sa Martin Garrix rozhodol založiť si vlastné hudobné vydavateľstvo. To nesie názov STMPD RECORDS a vzniklo 4. marca 2016. Dôvodom bolo to, že sa nedohodol so Spinnin´ Records ohľadom vlastníckych práv jeho hudby a z tohto vydavateľstva zakrátko kvôli tomu odišiel.

Názov STMPD symbolizuje pečiatku a bol inšpirovaný práve spoločnosťou na výrobu pečiatok, ktorú vlastní jeho otec. Prvá pieseň, ktorú Martin Garrix vydal prostredníctvom tohto vydavateľstva, nesie názov Now That I’ve Found You, na ktorej spolupracoval so švédskym spevákom Johnom Martinom a švédskym producentom Michelom Zitronom. Michel Zitron spolupracoval aj s Aviciim, Alessom, Afrojackom či so Swedish House Mafia.

„Prostredníctvom STMPD RECORDS túžim podporiť mladých, začínajúcich umelcov a skvelú hudbu. Je dôležité, aby mladé, doposiaľ neobjavené talenty mali obrovskú podporu niekoho, pre koho nie je najdôležitejší úspech,“ hovorí Martin Garrix.

V STMPD RECORDS pracuje veľa známych, ale aj začínajúcich DJ-ov a ich počet neustále pribúda. Zmluvu s vydavateľstvom už stihli podpísať napríklad Dyro, Julian JordanMatisse & Sadko, Brooks, MestoDubVision či AREA21. Martinove hudobné vydavateľstvo však samozrejme aj pomáha začínajúcim hudobným producentom a DJ-om, ktorí sa nejakým spôsobom potrebujú presadiť alebo  hľadajú svoj vlastný štýl.

Garrixove show sú mimoriadne obľúbené

Martin Garrix býva súčasťou veľkých hudobných festivalov. Prostredníctvom hudobných sérií na Youtube s názvom The Martin Garrix Show sa rád so svojimi fanúšikmi podelí o kúsok svojho profesijného, ale aj súkromného života. Diváci môžu sledovať aspoň časť z jeho príprav na najväčšie festivaly elektronickej hudby na svete, akými sú napríklad Tomorrowland, Ultra Music Festival v Miami, ADE, Ushuaïa, SLAM!, EDC v Las Vegas, či Creamfields…

Prostredníctvom týchto šou nám DJ veľakrát vysvetľuje, akým spôsobom tvorí hudbu či ako sa pripravuje na tieto obrovské festivaly. Prvá takáto séria vyšla v roku 2014 a tento mesiac vyšla posledná epizóda tretej série, takže fanúšikovia netrpezlivo očakávajú štvrtú sériu.

Anketu vyhral už niekoľkokrát za sebou

Tento rok Martin Garrix vyhral anketu britského mesačníka DJ Mag Top 100 DJs awards, zaoberajúceho sa elektronickou hudbou a dídžejmi. Túto anketu robí DJ Mag každý rok a zaradí do nej 100 najlepších a najznámejších dídžejov. Ľudia prostredníctvom nej môžu dať svoj hlas niekoľkým najlepším interpretom.

Martin Garrix ju vyhral už tretí rok po sebe. To znamená, že Martin Garrix naozaj napreduje a jeho hudba je nesmierne kvalitná, aj napriek jeho nízkemu veku. Náskok má pred ním Armin van Buuren, ktorý od roku 2007 vyhral anketu DJ Mag štyrikrát za sebou.

Martin Garrix (foto: RCA Records)

Martin Garrix je inšpiráciou pre mnohých ľudí. Veľa fanúšikov mu to na sociálnych sieťach dáva najavo. Talentovaný DJ je podľa vlastných slov naozaj veľmi rád, ak jeho hudba robí ľudí šťastnými a k tomu všetkému ich aj inšpiruje pri práci či počas všedných dní.  Vo svojom mladom veku sa stal ikonou, idolom či inšpiráciou. Talentovaný producent je aj pre mnohých starších DJ-ov skvelým príkladom. Každým rokom napreduje, čo je znakom toho, že na sebe neustále pracuje.

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií