Lidl predstavil ďalšiu novinku: Odteraz budú mať zákazníci na výber tieto možnosti

Mikroténové sačky v obchode.

Zdroj: Getty Images

#Lidl dlhodobo dokazuje, že mu záleží na našej prírode a podporuje ekologické riešenia, ktoré prispievajú k udržateľnejšiemu a čistejšiemu životnému prostrediu. Najnovšie sa zameral na ďalší problém a ruku k dielu môže priložiť každý jeden zákazník. Ak aj ty použiješ mikroténové vrecko, môžeš dobrovoľne prispieť 1 cent a Lidl tvoju sumu zdvojnásobí. A na čo sa použijú vyzbierané peniaze?

Pri nákupe ich používame takmer všetci a bežne si do nich balíme ovocie, zeleninu či pečivo. Vedel si však, že práve vrecká sú veľmi častou zložkou odpadu v slovenských riekach a vodných nádržiach? Ak sa zamyslíš nad tým, koľko ich ročne spotrebuješ len ty sám, zistíš, že sa to ani nedá spočítať. A to hovorí za všetko.

Na Slovensku máme viac ako 55-tisíc kilometrov vodných tokov a viac než 300 vodných nádrží. Len pre zaujímavosť, rozklad mikroténových vreciek trvá v prírode aj niekoľko storočí. Je preto najvyšší čas obmedziť ich jednorazové využitie a následný dosah.

Tento týždeň sme odštartovali nový projekt Nenechajme to plávať. Pri príležitosti jeho spustenia si dobrovolníci z Lidlu…

Uverejnil používateľ Lidl Slovensko Pondelok 14. septembra 2020

Lidl spustil novú kampaň

Problematiku nadmerného využívania plastov si uvedomuje aj Lidl, a preto prichádza s novou iniciatívou Nenechajme to plávať. „Každý z nás má na výber a môže svojou voľbou rozhodnúť o tom, ako bude vyzerať naša príroda. Chceme, aby sa ľudia zamysleli, či naozaj potrebujú mikroténové vrecká a nemajú poruke ekologickejšiu alternatívu. Veríme, že sa nám podarí otvoriť diskusiu o nadmernom používaní týchto obalov, vzdelávať našich zákazníkov a v konečnom dôsledku znížiť objem používaných jednorazových vreciek. Súčasťou kampane je aj náš príspevok k čisteniu slovenských vôd,“ vysvetlil dôvody vzniku kampane Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.

Čo konkrétne to znamená pre zákazníkov reťazca? Od pondelka 14. septembra máš aj ty na výber. Pri nákupe ovocia a zeleniny môžeš napríklad využiť znovu použiteľné sieťové vrecká. Ak však mikroténové vrecko skutočne potrebuješ, môžeš zaň dobrovoľne zaplatiť 1 cent. Lidl tvoj príspevok zdvojnásobí a finálnu vyzbieranú sumu venuje na čistenie slovenských vôd. „Za Slovenský vodohospodársky podnik, ako aj za svoju osobu môžem povedať, že vítame každú aktivitu, ktorá smeruje k zlepšeniu životného prostredia. Preto som veľmi rád, že sa spoločnosť Lidl rozhodla aj takýmto spôsobom dopomôcť k čistejším riekam a nádržiam na Slovensku,“ povedal generálny riaditeľ SVP Ing. Róbert Hok.

Ani raperovi Kalimu to nie je jedno

Buď si istý, že nezostáva len pri slovách. Dôkazom je aj to, že Lidl a SVP sa po predstavení iniciatívy v Margecanoch pustili rovno do práce. Zamestnanci reťazca spoločne s vodohospodármi čistili sútok riek Hornád a Hnilec pri Ružínskej priehrade. A veľkým prekvapením bola aj pomoc známeho rapera Kaliho. Ten sa stal ambasádorom celého projektu a všetkých ľudí chce naň dôrazne upozorniť aj formou svojej novej piesne, ktorá dostala rovnaký názov ako celá kampaň.

„Skús sa pozrieť okolo seba tam vonku a pozri sa, čo pláva v tých riekach. Neverím, že je ti jedno, v čom tu budeš vychovávať svoje dieťa. Držíme v ruke časovanú bombu a nechceme s tým nič spraviť. Všetko to pekné tu jedného dňa nebude – nenechaj to plávať, nenechaj to ísť. Tak už sa konečne prebuďme,“ spieva Kali.

Aj ty môžeš prispieť – a nielen finančne

Do kampane sa môže zapojiť každý jeden zákazník. Stačí tak málo, no výsledok môže byť v konečnom dôsledku veľký. Skús obmedziť mikroténové vrecká, a keď už náhodou po nejakom siahneš, môžeš prispieť 1 cent na správnu vec.

„Možno si to teraz neuvedomujeme, ale časom nás to môže dobehnúť. Prírodu by sme si mali chrániť a správať sa k nej zodpovedne,“ tvrdí Dávid (21). „Takúto iniciatívu určite vítam, netreba o niečom stále iba hovoriť, ale aj konať. Možno by to mohla byť aj inšpirácia pre ostatných,“ prezradila pre zmenu Lívia (25). Čistenie vodných tokov a nádrží bude prebiehať už od jari 2021. Spolu s finančnou podporou pre SVP sa na nej budú podieľať nielen obce a školy, ale aj dobrovoľníci, medzi ktorých môžeš patriť aj ty.

VIAC O NOVEJ KAMPANI LIDLA

Zdroj: spolocenskazodpovednost.sk

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Hashtag.sk/Advertoriál

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť