Človek, ktorý bojuje s rakovinou, potrebuje tvoju podporu

Možno máš aj ty vo svojom okolí človeka, ktorý bojuje s rakovinou, či už je to tvoj rodič, súrodenec, babka alebo dedko, teta, spolužiak v škole alebo dobrý kamarát. Alebo si povieš, že si sa s touto chorobou našťastie doposiaľ nestretol.

No rakovina si nevyberá. Zasiahne nám do života vtedy, keď to najmenej čakáme. Keď sa dozvieme, že náš blízky má rakovinu, je to pre nás veľký šok a niekedy možno ani nevieme ako zareagovať. Máme strach a bojíme sa, lebo si myslíme, že sa s tým sami nevyrovnáme. Stáva sa, že často prerušíme kontakt s pacientom. No to istotne nie je správne riešenie. Človek bojujúci s rakovinou nás potrebuje, o to viac, ak patríme medzi jeho najbližších ľudí v živote.

Nezabúdaj, že rodina a priatelia môžu byť pre onkologického pacienta najväčšou oporou. Práve oni mu môžu pomôcť lepšie zvládnuť fyzicky a psychicky náročné obdobie v jeho živote. Možno sa aj ty nachádzaš v takejto situácii a nevieš, ako ďalej. Ak potrebuješ poradiť, neváhaj a obráť sa na Onkoporadňu Ligy proti rakovine.

Práve na tému komunikácie s onkologickým pacientom sa Liga proti rakovine zamerala vo svojej tohtoročnej kampani „Rozprávajme sa…“, ktorú organizuje v rámci tradičného jesenného projektu s názvom Týždeň Ligy proti rakovine. Ten sa tento rok uskutoční v termíne od 23. do 27. októbra. Ak nevieš, ako komunikovať s človekom, ktorý má rakovinu a potrebuješ rady, informácie, pomoc a podporu, obrátiť sa môžeš priamo na psychológov na novej bezplatnej linke Ligy proti rakovine 0800 11 88 11, ktorá je pre verejnosť k dispozícii v termíne od 23. do 27. októbra v čase od 8:00 do 20:00 hodiny. V prípade, ak nezastihneš psychológa na linke, otázku mu môžeš poslať aj mailom na rozpravajmesa@lpr.sk.

Využiť môžeš aj rady a odporúčania od psychológov, ktoré nájdeš v informačnom letáku Ligy proti rakovine.

K tohtoročnej kampani „Rozprávajme sa…“ sme pripravili aj propagačné videá so známymi hereckými osobnosťami, ktoré môžeš aj ty zdieľať na sociálnych sieťach a pomôcť nám tak rozšíriť myšlienku kampane medzi čo najväčší počet ľudí a motivovať ich, aby sa nebáli požiadať o pomoc, radu a informácie, ak nevedia, ako vo svojom okolí podporiť onkologického pacienta. V takejto situácii sa totiž môže ocitnúť každý z nás.

Zdroj: PR článok

Odporúčame