Ako (ne)uspieť: 10 najčastejších chýb, ktoré robíme na pracovných pohovoroch

Photo by rawpixel.com on Unsplash

#Pracovný pohovor je obrovskou skúškou odvahy. O tom vie každý, kto sa ho aspoň raz zúčastnil. Teda, väčšina z nás. Dá sa to však prežiť. Dokonca to nie je ani tak náročné, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Len sa musíme vyvarovať chýb, ktorými si jednoznačne znižujeme kredit. Viete, ktoré sú to?

#1 Na pohovor prichádzame neskoro

Ak meškáme už na samotný pohovor, potenciálnemu zamestnávateľovi tým dávame najavo, že máme problém s dochvíľnosťou. A to je jednoducho neodpustiteľné. Presnosť je nielen výsada kráľov, ale i vzorných zamestnancov.

#2 …alebo prichádzame príliš skoro

Ak stepujete už 40 minút pred začiatkom pohovoru pred kanceláriou, určite si tým u svojho budúceho zamestnávateľa nespravíte „očko.“ Raz-dva tak zistí, že ste uzlíček nervov, ktorý chce mať pohovor čím skôr za sebou. To je síce môže byť pravda, ale lepšie bude, akto nedáte najavo. Na pohovor môžete pokojne prísť o 30 minút skôr. Ale skúste sa poprechádzať po parku, dajte si kávu a hlavne, upokojte sa. Potom vám stačí postaviť sa pred dvere 10 alebo 5 minút pred začiatkom.

#3 Skáčeme do reči

V snahe zapôsobiť sa až priveľmi snažíme ukázať, čo v nás je. Preto skáčeme do reči, hovoríme veľa zbytočností, ktoré sa netýkajú položenej otázky. Pravidlo číslo 1 by malo zniesť asi takto: Odpovedáme len na to, na čo sa nás pýtajú.

#4 Ohováranie

Ak začneme ohovárať nášho bývalého, či nebodaj súčasného zamestnávateľa, môžeme sa s novým miestom rovno rozlúčiť. Klebety a ohováranie na pracovný pohovor rozhodne nepatria.

#5 Nevhodné oblečenie

pixabay.com

Keď ideme na pohovor, mali by sme sa obliecť ako na pohovor. Žiadny diskotékový či ležérny outfit nám len tak ľahko neprejde. Dress code je na to, aby sa dodržiaval. Ženy by sa mali vyhnúť vyzývavému oblečeniu a silnému mejkapu, muži nech radšej stavia na istotu. Oblekom väčšinou nič nepokazia.

#6 Klameme

Ak niečo neviete, nesnažte sa tváriť ako majster odboru. Radšej otvorene priznajte, že s danou vecou nemáte príliš veľa skúseností. Apelujte na to, že vám nerobí problém študovať a doplniť si potrebné informácie. Vravieť pravdu sa rozhodne oplatí.

#7 Pôsobíme unavene

pixabay.com

Ak sa na pohovore budete tváriť ako spiaca krásavica, pravdepodobne na ňom nenamútite veľa vody. Na pohovore máme za cieľ ukázať energiu, chuť a pozitivitu. Uspať šéfa prípadne personalistku rozhodne nemá byť vašou úlohou.

#8 Nezistíme si nič o spoločnosti

Fatálnou chybou môže byť i to, ak vôbec nemáme paru o tom, v akej firme sa uchádzame o zamestnanie. Preto stojí za to aspoň pár minút obetovať tomu, aby sme si o spoločnosti zistili aspoň nejaké základy. Inak vaša snaha o zamestnanie môže skončiť poriadnym trapasom.

#9 Pozeráme do steny

pixabay.com

Očný kontakt je veľmi dôležitý. Preto treba možnému budúcemu zamestnávateľovi hľadieť priamo do očí, a nehypnotizovať obraz na stene. Dajte však pozor na to, aby ste na zamestnávateľa „nečumeli.“ To mu tiež nemusí byť dvakrát príjemné.

#10 Tvárime sa, akoby sme pojedli všetku múdrosť sveta

Niektorí ľudia sa snažia o svojich kvalitách presvedčiť nie práve tým najšťastnejším možným spôsobom. Chcú za každú cenu ukázať, že všetko vedia, všade boli, a ak tam náhodou ešte neboli, určite sa tam v krátkej dobe chystajú. Povýšencov nemá nikto rád. Ani zamestnávatelia.

Zdroj: reddit.com | cnbc.com
Odporúčame