Domov » Všetky » Lifestyle » 6 mýtov o cvičení a zdravej strave: O tomto počúvate celý čas, no nie je to pravda

6 mýtov o cvičení a zdravej strave: O tomto počúvate celý čas, no nie je to pravda

6 mýtov o cvičení a zdravej strave: O tomto počúvate celý čas, no nie je to pravda

Zdroj: pixabay.com

#Počúvate to z každej strany. Cvičte čo najviac a pekne nadoraz, jedzte iba zdravé potraviny a podobne. Je to však pravda? Svet zdravej stravy a pravidelného cvičenia je plný mýtov. Pozreli sme sa teda na to, čo by ste mali brať s nadhľadom.

1. Jedlo bez tuku je zaručene zdravé

Ide o mýtus, ktorý sa snaží využiť množstvo producentov zdravého jedla, špeciálne pri mliečnych produktoch. Pravda je však taká, že to, že jedlo je bez tuku, ešte neznamená, že je zdravé a že sa z neho nepriberá. Tuk totiž môže byť nahradený napríklad cukrom. Sladené nápoje, cukríky či pivo sú dobrým príkladom nezdravých potravín bez tuku. Podľa rôznych štúdií majú dokonca ľudia, jediaci nízkotučné mliečne produkty vyššiu šancu byť obéznymi.

Zdroj: pixabay.com

2. Čím viac cvičíte, tým ste viac fit

Ani toto nie je pravda. Cvičenie je super, o tom netreba pochybovať. Nemôžeme však zabudnúť na to, že ak nám vlastné telo hovorí dosť, je ideálny čas si dať pauzu. Hrozia nám totiž ďalšie zranenia. Ak sa teda pri cvičení objavuje bolesť, nie vždy sa oplatí ju prekonávať.

3. Vypite aspoň 8 pohárov vody denne

Je dôležité piť. No myslieť si, že keď vypijem osem pohárov denne, budem automaticky zdravý, je omyl. Treba jednoducho piť toľko, koľko si náš organizmus pýta. Závisí tiež od záťaže alebo počasia. To je dôležitejšie, ako dodržiavať nejaké stanovené pravidlá.

4. Cvičíte preto, aby ste schudli

Cvičením automaticky nestratíte na váhe, je však dôležité pre iné veci – posilňovanie svalov, zlepšovanie zdravotného stavu, odolnosti organizmu. Ak však cvičenie skombinujete s primeranou diétou a zmenou životného štýlu, to je už iný príbeh…

Zdroj: pixabay.com

5. Je príliš neskoro začať cvičiť

Hovorí sa, že ak nezačnete cvičiť v mladosti, nezačnete už nikdy. Cvičiť však môžete v akomkoľvek veku. Navyše, udržiavanie sa v kondičke napríklad po 70-ke, môžete výrazne predĺžiť váš život.

6. Pohár červeného na dlhší život

Existuje množstvo štúdií, ktoré sa venovali fenoménu vplyvu červeného vína na dlhovekosť. No alkohol má skôr negatívne dôsledky, ako pozitívne. Pohár červeného vína raz za čas určite neuškodí, nie je to však niečo, čo vám predĺži život.

Zdroj: pixabay.com

Zdroj: Business Insider

Autor: #Filip